Uitstap naar de Rivier

Nabij de verblijven zijn er 2 rivieren die op wandelafstand te verkennen zijn.

Er is de rivier La Drobie en een fijnere zijtak van La Drobie, Le Ruisseau de Pourcharesse.

• Naar La Drobie kan je wandelen langs het dorp centrum heen, richting de kerk, vervolgens de Geel-Rode markering volgen langs de oude sentiers richting de vallei. Daar kom je uit aan de pont de la Brousse. Het is er heerlijk vertoeven, je kan er zwemmen en zonnebaden of de rivier verder te voet verkennen.
  • Om naar La Pourcharesse te gaan, vertrek je aan de huisjes, wandel je weg van het dorp, aan het einde van de straat volg je het pad links van het laatste huis, licht omhoog. Na wat wandelen kom je aan een splitsing met wegwijzering, daar kan je het pad naar benden volgen richting de vallei. Het is een iets stevigere wandeling, wij hebben ze al meermaals gedaan, ook met kinderen van 4 en 6 jaar (die wel graag hun beentjes strekken). Beneden aan de rivier is het eveneens heerlijk vertoeven, het is er vaak extra rustig, er is een bredere uitsparing in de rivier waar je kan plonsen.